پشتیبانی تلفنی 24/709356769995
تحویل سریع سفارشات و ارسال به کل کشور
پشتیبانی تلفنی 8صبح تا 10 شب 09356769995

واشر سر سیلندر 206 تیپ5 GISP استاندارد

قیمت اصلی 1.520.000 تومان بود.قیمت فعلی 1.293.000 تومان است.

5 عدد در انبار

واشر سر سیلندر ۲۰۶ تیپ ۵ GISP استاندارد،

حیاتی‌ترین قطعه برای آب‌بندی موتور TU5 است. این واشر با تکنولوژی چند لایه فولادی (MLS) تولید شده و مقاومت فوق‌العاده‌ای در برابر حرارت بالا، فشار احتراق، و نشت مایعات دارد. استفاده از واشر اصلی GISP با گرید استاندارد، عمر موتور شما را تضمین می‌کند و از مشکلات پرهزینه‌ای مانند ترکیب شدن آب و روغن جلوگیری می‌نماید. ماز یدک اصالت این کالا را تضمین می‌کند و برای آسایش شما، امکان خرید قسطی آسان و بدون ضامن را نیز فراهم آورده است. همین امروز برای حفظ سلامت موتور خودروی خود اقدام کنید.

خرید

🌡️ واشر سر سیلندر ۲۰۶ تیپ ۵ GISP: تضمین آب‌بندی کامل موتور TU5


۱. ⚙️ واشر سر سیلندر: مهم‌ترین قطعه آب‌بندی و درزگیر موتور

واشر سر سیلندر (Cylinder Head Gasket) را می‌توان حیاتی‌ترین و حساس‌ترین قطعه در موتورهای احتراق داخلی، به‌خصوص موتور پرطرفدار TU5 در پژو ۲۰۶ تیپ ۵ دانست. این واشر وظیفه برقراری یک آب‌بندی کامل و بی‌نقص بین بلوک سیلندر و سر سیلندر را بر عهده دارد.

سه وظیفه بسیار مهم این قطعه در موتور عبارتند از:

  1. آب‌بندی اتاق احتراق: جلوگیری از خروج گازهای داغ و فشرده‌شده از محفظه احتراق. این موضوع مستقیماً بر قدرت موتور و راندمان سوخت تأثیر می‌گذارد.

  2. جدا کردن مسیر مایعات: حفظ جدایی کامل بین کانال‌های آب (سیستم خنک‌کننده) و کانال‌های روغن (سیستم روانکاری) از یکدیگر.

  3. انتقال حرارت: کمک به توزیع و دفع حرارت از سر سیلندر به بلوک.

یک واشر سر سیلندر بی‌کیفیت یا نامناسب، به سرعت دچار سوختگی یا از دست دادن خاصیت آب‌بندی شده و منجر به پدیده‌ی فاجعه‌بار “سوختن واشر سر سیلندر” می‌شود که پرهزینه‌ترین تعمیرات موتور را در پی خواهد داشت. انتخاب واشر GISP با استاندارد TU5 یک تصمیم هوشمندانه برای حفظ سلامت بلندمدت موتور شماست.


۲. 🛡️ مزیت‌های فنی واشر سر سیلندر GISP استاندارد

برند GISP برای واشر سر سیلندر ۲۰۶ تیپ ۵ (موتور TU5)، از طراحی‌های چند لایه و مواد اولیه تخصصی استفاده می‌کند که مقاومت حرارتی و فشاری بالایی دارند.

الف. ساختار چند لایه فولادی (MLS – Multi-Layer Steel):

واشرهای نسل جدید GISP از فناوری MLS بهره می‌برند. این ساختار شامل چند لایه نازک فولاد ضدزنگ است که توسط یک پوشش الاستومری (معمولاً تفلون یا وایتون) آب‌بندی شده‌اند.

  • تحمل فشار بالاتر: مقاومت عالی در برابر فشار بالای اتاق احتراق در موتورهای TU5.

  • آب‌بندی بهتر: قابلیت فشرده‌سازی و انطباق با سطوح ناهموار یا تاب‌برداشته (در حد جزئی) را بهبود می‌بخشد.

ب. مواد آب‌بندی و گرید استاندارد:

GISP واشر سر سیلندر را در ضخامت استاندارد تولید کرده که برای موتورهایی که اولین بار واشر آن‌ها تعویض می‌شود و سر سیلندر تراش کمتری خورده، ایده‌آل است.

  • مقاومت شیمیایی: مقاومت در برابر روغن، ضدیخ و بنزین.

  • پوشش محافظ: استفاده از پوشش سیلیکونی یا تفلونی در اطراف سوراخ‌های آب و روغن برای آب‌بندی لحظه‌ای و جلوگیری از خوردگی.

ج. کانال‌های روغن تقویت شده:

در واشرهای GISP، حلقه‌های فولادی یا گرافیتی ویژه‌ای در اطراف سوراخ‌های احتراق تعبیه شده است تا بیشترین فشار و حرارت را تحمل کنند و واشر از همان ناحیه دچار سوختگی نشود. برای درک دقیق‌تر ساختار موتور TU5 و اهمیت این آب‌بندی، پیشنهاد می‌کنیم نگاهی به مدارک فنی منتشر شده در سایت اطلاعات فنی و سرویس‌های پژو بیندازید.


۳. 🚨 علائم هشداردهنده سوختن واشر سر سیلندر (فاجعه پیش رو!)

خرابی واشر سر سیلندر یکی از جدی‌ترین مشکلات فنی موتور است. شناسایی سریع این علائم می‌تواند موتور شما را نجات دهد:

الف. گرم شدن بیش از حد (Overheating):

آب‌بندی ناقص باعث نشت گازهای داغ به سیستم خنک‌کننده می‌شود و دمای موتور به شدت بالا می‌رود.

ب. کاهش سطح آب رادیاتور و جوش آوردن:

گازهای احتراق وارد سیستم آب شده و آن را تحت فشار قرار می‌دهند. این فشار باعث خروج آب از در رادیاتور و در نهایت جوش آوردن می‌شود.

ج. ترکیب شدن مایعات (شایع‌ترین):

  • کف یا رسوبات شیری رنگ در رادیاتور یا مخزن انبساط: نشان می‌دهد که روغن موتور وارد آب شده است.

  • رسوبات قهوه‌ای یا شیری رنگ روی درب روغن موتور (یا گیج روغن): نشان می‌دهد که آب وارد روغن موتور شده است.

د. خروج دود غیرعادی از اگزوز:

  • دود سفید غلیظ: نشان‌دهنده ورود آب به محفظه احتراق و سوختن آن است. این دود شبیه بخار آب است اما قطع نمی‌شود.

  • دود آبی مایل به خاکستری: نشان‌دهنده ورود روغن به محفظه احتراق (هرچند دلایل دیگری نیز دارد).

ه. کاهش ناگهانی قدرت موتور:

از دست رفتن فشار کمپرس در یک یا چند سیلندر. (در صورت نیاز به قطعات مرتبط، می‌توانید از بخش سوپاپ ۲۰۶ تیپ ۵ GISP بازدید کنید.)


۴. 🛠️ نصب تخصصی و نیاز به کیت واشر کامل

تعویض واشر سر سیلندر یک فرآیند پیچیده و بسیار حساس است که نیازمند دقت مکانیکی فوق‌العاده بالایی است.

  • تراشکاری: در اغلب موارد پس از سوختن واشر، نیاز است که سطح سر سیلندر برای رفع تاب، تراشیده شود. انتخاب واشر استاندارد GISP برای موتورهایی است که حداقل تراش را خورده‌اند. اگر سر سیلندر شما قبلاً زیاد تراش خورده، نیاز به واشر سایز تعمیراتی خواهید داشت.

  • کیفیت پیچ سر سیلندر: هنگام تعویض واشر، پیچ‌های سر سیلندر نیز باید تعویض شوند، زیرا پیچ‌های قدیمی در اثر کشش بالا (تورک) تغییر شکل داده‌اند و استفاده مجدد از آن‌ها، ریسک آب‌بندی مجدد را به شدت بالا می‌برد. (در همین راستا، توصیه می‌کنیم پیچ سر سیلندر ۲۰۶ تیپ ۵ GISP را نیز تهیه کنید.)


۵. 🛡️ تعهد ماز یدک: اصالت و گارانتی معتبر

به دلیل حساسیت فوق‌العاده واشر سر سیلندر، استفاده از نمونه‌های تقلبی یک ریسک بزرگ و غیرقابل جبران است. ماز یدک اصالت واشر سر سیلندر ۲۰۶ تیپ ۵ GISP را تضمین می‌کند. تمامی قطعات ما دارای گارانتی اصالت و سلامت فیزیکی هستند. این تعهد، اطمینان می‌دهد که شما در حال سرمایه‌گذاری بر روی عمر طولانی موتور TU5 خود هستید.


💰 فرصت طلایی: خرید قسطی آسان برای تعمیرات پرهزینه!

می‌دانیم که تعمیر سوختن واشر سر سیلندر، یک هزینه بالا و ناگهانی است. ما در ماز یدک، اینجا هستیم تا از شما حمایت کنیم. با طرح ویژه خرید قسطی آسان و بدون نیاز به چک و ضامن، می‌توانید واشر سر سیلندر GISP و سایر قطعات مورد نیاز برای تعمیر موتور را امروز خریداری و نصب کنید و هزینه را در اقساط منعطف و بلندمدت پرداخت نمایید. سلامت موتور شما، مهم‌ترین اولویت است.

ویژگی ها

۱ برند سازنده: GISP (Global Innovative System Parts)
۲ مناسب برای موتور: TU5
۳ مناسب برای خودرو: پژو ۲۰۶ تیپ ۵، ۲۰۷، رانا، و پارس با موتور TU5
۴ سایز واشر: استاندارد (معادل گرید اصلی یا بدون تراش)
۵ تکنولوژی ساخت: ساختار چند لایه فولادی (MLS)
۶ جنس مواد آب‌بندی: فولاد با پوشش الاستومری مقاوم در برابر حرارت
۷ قابلیت تحمل فشار: مقاومت بالا در برابر فشار اتاق احتراق
۸ مقاومت در برابر مایعات: مقاوم در برابر روغن، آب و ضدیخ
۹ تضمین اصالت: دارای گارانتی اصالت کالا از ماز یدک
۱۰ عدم نیاز به آزبست: فاقد مواد مضر مانند آزبست
۱۱ نصب تخصصی: نیاز به گشتاور بستن دقیق (Torque) دارد
۱۲ مزیت خرید: امکان خرید قسطی بدون چک و ضامن

وضعیت کالا

نو با گارانتی اصلی شرکتی

محتوای سفارشی شما اینجا قرار می گیرد. می توانید محتوا را برای هر محصول اضافه کنید.

خدمات تحویل شرح لطفا توجه داشته باشید قیمت
استاندارد ظرف 3-4 روز کاری
(07:00 تا 19:30)
فقط روزهای هفته (فقط برای سفارش هایی که قبل از ساعت 6 بعد از ظهر ثبت می شوند اعمال می شود) 100 هزارتومان
تحویل سریع روز کاری بعدی (ساعت 08:00 تا 18:00) فقط روزهای هفته، برای سفارش‌هایی اعمال می‌شود که قبل از ساعت 4 بعدازظهر دوشنبه تا پنجشنبه، قبل از ساعت 3 بعدازظهر جمعه و قبل از ساعت 2 بعد از ظهر روز شنبه (بدون تحویل یکشنبه) 595 هزارتومان
تحویل حق بیمه - DPD روز کاری بعدی (07:00 تا 19:30) فقط روزهای هفته، برای سفارش هایی که قبل از ساعت 4 بعدازظهر دوشنبه تا پنجشنبه انجام می شود، اعمال می شود. (سفارش هایی که بعد از ساعت 16 پنج شنبه تا یکشنبه قبل از ساعت 13 ثبت شوند، دوشنبه تحویل داده می شوند) 695 هزارتومان
تحویل بسته بزرگ در عرض 3-5 روز کاری (07:00 - 19:30) فقط روزهای هفته (فقط برای سفارش هایی که قبل از ساعت 6 بعد از ظهر ثبت می شوند اعمال می شود) 150 هزارتومان
تحویل پریمیوم شنبه تحویل شنبه (07:00 الی 19:30) شنبه با اسلات تحویل 1 ساعته و پیگیری تحویل داده شد. (فقط برای سفارش هایی که جمعه قبل از ساعت 14 ثبت می شوند اعمال می شود) 70 هزارتومان
تحویل پریمیوم یکشنبه تحویل یکشنبه (07:00 الی 19:30) یکشنبه با اسلات تحویل 1 ساعته و پیگیری تحویل داده شد. (فقط برای سفارش هایی که جمعه قبل از ساعت 14 ثبت می شوند اعمال می شود) 70 هزارتومان

جستجوی محصولات

بازگشت به بالا
محصول به سبد خرید شما اضافه شده است
مقایسه (0)